تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور آنکارا
برگزار کننده تور ترکیه و تور استانبول و تور آنکارا و تور آنتالیا.

تورهای زمستانی ترکیه - تور ترکیه

مركز تور اسكي ترکیه در محدوده استان آغري در منطقه آناتولي شرقي و در 18 كيلومتري مركز شهر آغري و بر روي كوه بوبي ساخته شده است.
راه ارتباطي : از تور استانبول و تور آنكارا در روزها يعني پرواز هوايي وجود دارد . راه ارتباطي كه در 18 كيلومتري مركز شهر قرار دارد به وسيله وسائط نقليه خصوصي انجام مي گيرد .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني و برفي است بهترين زمان براي اسكي بين ماههاي دسامبر الي آوريل مي باشد . در مركز كه مملو از مراتع آلپين است ارتفاع برف در فصل اسكي 2-1 متر مي شود .  
پذيرايي و ساير خدمات : خانه اسكي متعلق به اداره ويژه استان مورد بهره برداري قرار گرفته است . در اين مركز يك كافه تريا با ظرفيت 60 نفر وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در مركز اسكي يك تله فريك با ظرفيت 600 نفر در ساعت و به طول 1227 متر وجود دارد . همچنين در 45 كيلومتري آغري و در 4 كيلومتري الشكيرت يك مكان براي سورتمه سواري با سورتمه هاي 4 نفره ساخته شده است . طول اين تاسيسات 1650 متر و ظرفيت آن 1000 نفر در ساعت مي باشد .
 

 

مركز اسكي الما داغ در محدوده استان آنكارا و در دامنه شماي الما داغ قرار دارد . يكي از امتيازات آن نيز نزديكي آن به مركز شهر است .
                                                               
راه ارتباطي : در 18 كيلومتري تور آنكارا قرار دارد . از مركز شهر مي توان به وسيله وسائط نقليه دانشگاه و نيز وسائط نقليه خصوصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي :
مركز اسكي در دامنه شمالي الما داغ و در بين ارتفاعات 1800 - 1500 متري قرار دارد . پيستها بدون درخت و با مراتع آلپين پوشيده شده است .
در اين مركز كه داراي آب و هواي برفي و زمستاني است ، ارتفاع برف در ماههاي ژانويه - مارچ حدود 60 - 30 سانتي متر است .
پذيرايي و ساير خدمات : خانه اسكي متعلق به دانشگاه صنعتي خاورميانه ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه آنكارا و اداره كل ورزش و جوانان و نيز هتل توربان متعلق به وزارت گردشگري و دو رستوران خصوصي وجود دارد. در اين تاسيسات استخر سرپوشيده شنا ، سونا ، ديسكوتك ، و رستوران وجود دارد . تاسيسات تله فريك متعلق به نيروي هوايي ، وسيله نقليه برفي و كافه تريا نيز مورد بهره برداري قرار گرفته است.  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
يك تله فريك با ظرفيت 720 نفر در ساعت و به طول 548 متر وجود دارد . پيست از نوع متوسط و راحت است .
 
تور آنتالیا - ساكلي كنت :

 


 

در منطقه آنتاليا در غرب شهر تور آنتاليا و بر روي كوههاي بيداغي و در فاصله 50 كيلومتري شمال غربي آنتاليا قرار دارد . به واسطه نزديكي با آنتاليا يكي از مناطق نادري است كه مي توان در يك روز دو نوع آب و هواي متفاوت را تجربه كرد .
 
راه ارتباطي : فاصله آن تا شهر آنتاليا 50 كيلومتر است به غير 8-7 كيلومتر انتهايي مابقي راه آسفالت است. به وسيله وسائط نقليه شخصي ، اتوبوسهاي توريستي و تاكسي نيز قابل رفت و آمد است . فاصله زماني آن 5/1 ساعت است .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كوه باكيرلي كه در ارتفاع 2747 متري قرار دارد وسعت پيست حدود 2300 - 2000 متر است . فصل اسكي نيز با توجه به بارش 3-2 ماه و ارتفاع برف 100- 50 سانتي متر است .  آب و هواي آن زمستاني است .
 
پذيرايي و ساير خدمات : ظرفيت متلهاي باكيرلي و ساكلي خان 100 تخت است . يك رستوران 80 نفره و كافه تريا نيز وجود دارد.
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
دو تله فريك با ظرفيتهاي 240 و 340 نفر در ساعت و به طولهاي 600 و 800 متر وجود دارد . طول پيست آن 3 كيلومتر است .
 
تلفن مركزي : 4461136/4461326 ( 242-0090 )
 
بينگول - يول آچتي

 


 

مركز اسكي در منطقه آناتولي شرقي و در محدوده استان بينگول قرار دارد و فاصله آن تا مركز شهر 25 كيلومتر است .
راه ارتباطي : به بينگول كه در فاصله 1313 كيلومتري استانبول و 916 كيلومتري آنكارا قرار دارد همه روزه از استانهاي مختلف سفرهاي منظم اتوبوسراني برقرار مي باشد. به مركز اسكي نيز با وسائط نقليه خصوصي رفت و آمد مي شود .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني است فصل اسكي در بين ماههاي دسامبر الي مارچ مي باشد .
پذيرايي و ساير خدمات :
در اين مركز يك خانه اسكي به ظرفيت 50 تخت وجود دارد . براي خدمات بهداشتي و ساير خدمات مي توان از امكانات مركز شهر بينگول استفاده نمود .
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در اين مركز يك تله فريك با ظرفيت 50 نفر در ساعت به طول 925 متر وجود دارد . طول پيست 1000 متر بوده مسيرهايي براي اسكي بازان حرفه اي و آماتور وجود دارد.
ايستگاه پاييني در ارتفاع 1651 متري و ايستگاه بالايي در ارتفاع 1890 متري قرار دارد. شيب متوسط آن 25% است .
 
بيتليس - مركز :

 


 

در منطقه آناتولي شرقي بر روي جاده دياربكر - وان - تاتوان و در فاصله 25 كيلومتري جنوب شرقي درياچه وان قرار دارد . اين مكان يكي از اقامتگاههاي مناسب براي ورزشهاي زمستاني است . مراكز اسكي در داخل شهر است .
راه ارتباطي : به اين شهر كه فاصله آن تا استانبول 1504 تا آنكارا 1100 و تا ازمير 1465 كيلومتر است همه روزه از استانهاي مختلف سفرهاي اتوبوسراني منظمي برقرار مي باشد. همچنين مي توان از فرودگاه موش در فاصله 85 كيلومتري و فرودگاه وان در فاصله 160 كيلومتري استفاده نمود .
 
موقعيت جغرافيايي :
در اين مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني و معتدل است فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . شهر بيتليس و اطراف آن در فصل زمستان شاهد بارش دائمي برف است . ارتفاع برف 200- 100 سانتي متر است .
 
مراكز اسكي در بخشهاي شرقي و غربي مركز شهر قرار دارد . كوههاي ديده بان ( 1821 متر ) و ساپگور در شرق و كوههاي آلتين كالبور در غرب به عنوان مراكز اسكي مورد استفاده قرار مي گيرد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي يك خانه اسكي وجود دارد . براي پذيرايي و ساير خدمات مي بايد از امكانات مركز شهر استفاده نمود .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : تاسيسات اسكي در كوههاي آلتين كالبور واقع در غرب شهر قرار دارد و داراي يك تله فريك با ظرفيت 720 تور در ساعت و به طول 726 متر مي باشد . اين پيستها از نوع متوسط و مشكل مي باشند .
 
بولو - كارتال كايا :

 


 

مركز اسكي كارتال كايا در منطقه درياي سياه غربي و در جنوب شرقي مركز استان بولو و بر روي كوههاي كور اوغلو قرار دارد . اين مركز داراي شرايط بسيار مناسبي براي اسكي آلپ ، اسكي تور و دو با اسكي مي باشد .
 
راه ارتباطي : اين مركز در فاصله 45 كيلومتري مركز شهر بولو و 28 كيلومتري جاده آنكارا قرار دارد . فاصله زميني بولو به فرودگاه آنكارا 220 كيلومتر و تا فرودگاه استانبول 275 كيلومتر است .
اين فاصله با وسايل نقليه شخصي و يا اتوبوس از نظر زميني 45 دقيقه است و فاصله مركز شهر تا مركز اسكي 45 دقيقه است . اتوبوس و ميني بوس براي تردد وجود دارد. همچنين براي بسياري از مسافرين هتلها نيز سرويسي برقرار مي شود .  
موقعيت جغرافيايي : مركز اسكي در بين ارتفاعات 2200- 1850 متري قرار دارد . منطقه داراي يك آب و هواي معتدل است و مركز اسكي كارتال كايا و حومه آن داراي پوشش جنگلي است . جهت باد نيز غرب به شمال غربي است .
 
مناسب ترين زمان براي اسكي فاصله بين 20 دسامبر الي 20 مارچ مي باشد . در شرايط عادي زمستاني ارتفاع برف به 3 متر مي رسد . در آغاز فصل برف گردي و در انتها فصل برف آب دار ديده مي شود .  
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي كارتال كايا 2 مركز اقامتگاهي با ظرفيت 1005 تخت وجود دارد . هتل ها داراي رستوران ، استخر ، ديسكو ، بار و سالن پذيرايي مي باشد . همچنين امكان استفاده از مربي و وسايل اسكي وجود دارد.  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
اين مركز با دو تله فريك ، 6 تلكسي و 3 Baby Lift و جمعا" 11 تاسيسات مكانيكي داراي ظرفيتي برابر 6000 تور در ساعت مي باشد . طول كلي 12 پيست بالغ بر 20 كيلومتر است .
 
 
بورسا- اولو داغ

 


 

اولو داغ كه در 36 كيلومتري جنوب بورسا قرار دارد مهمترين مركز ورزشهاي زمستاني كشور است . اولو داغ كه در سال 1961 به عنوان پارك ملي اعلام شده است نه تنها از نظر توريزم زمستاني بلكه در تابستانها نيز از نظر مكان مناسبي براي كمپ ، Treeking و پيك نيك هاي روزانه نيز مورد توجه بسيار است . اولو داغ كه در دوران آنتيك بنام Olympos Misios ناميده مي شد در ميتولوژي نيز به عنوان محل مشاهده جنگ ترويا از سوي خدايان شناخته شده است .
                             
مركز اسكي اولو داغ از دو منطقه به نامهاي منطقه 1 و منطقه 2 اسكي تشكيل يافته است . منطقه شماره 1 كليه سرمايه گذاريهاي خود را به پايان رسانيده است . در منطقه شماره 2 كه در سال 1986 به عنوان مركز توريستي اعلام گرديده 11 مركز اقامتگاهي با ظرفيت 3300 تخت وجود دارد .
 
مركز اسكي اولو داغ با ديسپلين شمالي و آلپ داراي شرايط جغرافيايي بسيار مناسبي براي اسكي تور و اسكي هليكوپتري مي باشد . علاوه بر اسكي امكاناتي نظير اسنو بورد ، بيگ فوت ، پاتيتاژ ، موتورسواري روي برف نيز وجود دارد .
 
راه ارتباطي : به پارك ملي اولوداغ هم از طريق جاده زميني و هم از طريق تلكسي مي توان رفت و آمد نمود . مركز اسكي در فاصله 40 كيلومتري شهر و در 60 كيلومتري فرودگاه مي باشد .
 
جاده اولوداغ از مركز شهر تا ورودي پارك ملي 22 كيلومتر و فاصله پارك ملي تا هتلها 12 كيلومتر است . چنانچه با وسيله نقليه شخصي مسافرت مي نماييد از بورسا مي توان از جاده چكيرگه به عنوان مناسب ترين راه استفاده نمود . در ماههاي زمستان اتومبيل ها مي بايد به زنجير چرخ مجهز باشند . در ميان راه اماكني جهت خريد و يا اجاره زنجير چرخ وجود دارد .
 
به ويژه در فصل زمستان در هر ساعت از روز از مركز شهر بورسا مي توان براي رفتن به اولوداغ ميني بوس يافت . فاصله زماني تا پيست اسكي 5/1 ساعت است .                                    
با تلكسي نيز مي توان به اولوداغ رفت . 2 خط در فاصله بين بورسا و كادي يايلا و 2 خط نيز در فاصله بين كادي يايلا به ساري آلان وجود دارد . در هر خط يك كابيني با ظرفيت 30 نفر فعاليت مي كند . ليكن حمل وسايل اسكي با تلكسي ممنوع مي باشد . تلكسي از بورسا در هر 20 دقيقه يكبار حركت مي كند . تلكسي ابتدا به كادي يايلا صعود مي كند و پس از تعويض كابين به ساري آلان مي رود . طول اين سفر حدود 25 دقيقه است . در اينجا براي رفتن به هتل ها ميني بوس وجود دارد . فاصله ساري آلان تا هتل ها 7 كيلومتر است . در تابستانها همچنين مي توان از ساري آلان به چوپان كايا ( 1750 متر ) با تلكسي تردد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : اولوداغ با ارتفاع 2543 متر مرتفع ترين كوه آناتولي غربي است . اطراف آن با جنگل پوشيده شده است . منطقه اولوداغ بر روي منطقه آب و هوايي معتدل قرار دارد . جهت باد نيز جنوب غربي به جنوب مي باشد .
 
پيست اسكي در بين ارتفاعات 2543 - 1750 متري قرار دارد . مناسب ترين زمان براي اسكي 20 دسامبر الي 20 مارچ مي باشد . ارتفاع برف در شرايط عادي زمستاني به 3 متر مي رسد . در آغاز فصل برف گردي و در انتهاي فصل نيز برف آب دار ديده مي شود .
 
پذيرايي و ساير خدمات :
در اين مركز 12 اقامتگاه دولتي و 15 اقامتگاه خصوصي جمعا" 27 اقامتگاه با ظرفيتي بالغ بر 3000 تخت وجود دارد . مراكز خريد و فروش ، اماكن تفريحي و خورد و خوراك و مراكز بهداشتي از ديگر امكانات اين مركز مي باشد . همچنين مراكزي جهت فروش و اجاره وسايل اسكي وجود دارد . در اين مركز مربي اسكي نيز آماده خدمت رساني مي باشد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در منطقه هتلها 7 تلكسي و 8 تله فريك با ظرفيت 11000 نفر در ساعت وجود دارد . تعداد پيستهاي موجود نز 13 پيست مي باشد .
 
الازيغ - سيوريجه خزر بابا

 


 

در استان الازيغ در محدوده شهرستان سوريجه و بر روي كوههاي خزربابا  قرار دارد . مركز اسكي آن در سال 1992 مورد بهره برداري قرار گرفته و هم اكنون در مرحله توسعه است .
راه ارتباطي : به الازيغ كه در تقاطع جاده ارتباطي آناتولي شرقي به غرب قرار دارد از كليه استانها و در همه ساعات روز مي توان رفت و آمد نمود . الازيغ در فاصله 741 كيلومتري آنكارا قرار دارد . همه روزه از آنكارا هواپيما و هفته اي 3 روز نيز از استانبول قطار وجود دارد .
                         
مركز اسكي خزربابا در فاصله 25 كيلومتري الازيغ و در فاصله 6 كيلومتري شهرستان سيوريجه قرار دارد . به وسيله وسائط نقليه شخصي مي توان به مراكز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : ارتفاع برف در كوه خزربابا با ارتفاع 2347 متر در شرايط عادي زمستاني حدود 200- 100 سانتي متر است . فصل اسكي بين ماههاي دسامبر و مارچ بوده و داراي آب و هواي زمستاني است . 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي خزر بابا دو ساختمان وجود دارد كه يكي خانه اسكي و ديگري كافه ترياست . مسافرين روزانه اي كه به اين خانه مي آيند مي توانند وسايل اسكي تهيه و در كافه تريا از امكانات خوراكي آن استفاده نمايند . طرحهايي براي ساختن اقامتگاه تهيه شده است .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : تلكسي اين مركز اسكي كه در سال 1999 مورد بهره برداري قرار گرفته در سال 2000 توسعه يافته و تا ارتفاع 1700 متري رسيده است . همچنين پيست اسكي آن نيز توسعه يافته و امكانات مناسبي براي اسكي بازان حرفه اي و آماتور فراهم گرديده است .  
ارزنجان - بولكار

 


 

مركز اسكي بولكار در فاصله 4 كيلومتري ارزنجان بر روي كوههاي بولكار و در مسير جاده اصلي ساخته شده است .
راه ارتباطي : از مركز شهر مي توان با اتوبوسهاي مسافربري و وسائط نقليه شخصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
موقعيت جغرافيايي : فصل اسكي در اين مركز از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف حدود 100-60 سانتي متر است .  
پذيرايي و ساير خدمات : در اين مركز يك خانه اسكي وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : در مركز اسكي يك تلكسي به طول 1050 متر و با ظرفيت 1200 نفر و نيز يك Baby lift به طول 300 متر وجود دارد . طول پيست 1100 متر و نسبتا" متوسط - مشكل است . عرض پيست 200-100 متر و شيب متوسط آن حدود 20% است .
 
ارضروم - پالان دوكن

 


 

كوههاي پالان دوكن با ارتفاع 3185 متر در جنوب ارضروم و در راستاي شرق- غرب قرار دارد . اولين پروژه بزرگ و جدي تركيه براي توسعه توريزم زمستاني ، برنامه توريزم و ورزشهاي زمستاني ارضروم - پالان دوكن مي باشد . در فعاليتهاي انجام يافته بر روي آب و هوا و بافت طبيعي كوههاي پالان دوكن مشخص گرديد كه اين كوهها داراي ويژگي بين المللي براي ورزشهاي زمستاني است . طبق اين پروژه ، بر روي سه پيست براي 32 هزار نفري ساعت امكان اسكي بازي وجود داشته و امكان برگزاري مسابقات بين المللي و حتي المپيك زمستاني وجود دارد . با اين پروژه امكان اشتغال مستقيم 6000 نفر فراهم مي شود .
راه ارتباطي : از استانبول و آنكارا همه روزه پروازهاي منظمي به ارضروم برقرار مي باشد. فاصله مركز اسكي تا مركز شهر ارضروم 5 كيلومتر و تا فرودگاه فقط 10 كيلومتر است . در طول زمستان اتوبوسهاي بخش خصوصي به مركز اسكي تردد مي كنند .
 
موقعيت جغرافيايي : ارضروم يكي از سردترين و مرتفع ترين استانهاي تركيه است . زمستانهاي آن بسيار سرد مي باشد و 150 روز از سال پوشيده از برف است . در شرايط عادي فصل زمستان مركز اسكي در فاصله ارتفاعات 3176-2200 متري قرار دارد . به واسطه شرايط سخت آب و هوايي ، در طول فصل بر روي برف گردي امكان اسكي بازي وجود دارد. بهترين زمان براي اسكي فاصله بين 10 دسامبر الي 10 مي مي باشد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در اين مركز هتلهاي 4 و 5 ستاره ، خانه اسكي ، تاسيسات روزانه و رستورانها وجود داشته و مراكزي براي اجاره وسايل اسكي و آموزشي وجود دارد  
پيستها و تاسيسات مكانيكي : پيستهاي مركز اسكي پالان دوكن در بين بزرگترين و عمودي ترين پيستهاي اسكي جهان قرار دارد . طولاني ترين پيست آن 12 كيلومتر و طول كل پيست 28 كيلومتر است .
اختلاف ارتفاع مبدا و مقصد 1000 متر است . در پالان دوكن براي انجام مسابقات اسلالم و اسلالم بزرگ 2 پيست اسكي استاندارد وجود دارد .
 
در مركز اسكي 5 تلكسي با ظرفيت كلي 4500 نفر در ساعت ، يك دستگاه تله فريك با ظرفيت 300 نفر در ساعت و 2 دستگاه Baby Lift با ظرفيت كلي 1800 نفر و يك دستگاه Gondol Lift با ظرفيت 1500 نفر در ساعت وجود دارد .
 
گوموشخانه - زيگانا

 


 

مركز اسكي زيگانا در منطقه درياي سياه و در محدوده استان گوموشخانه قرار دارد .
 
راه ارتباطي : مركز اسكي در فاصله 40 كيلومتري گوموشخانه و 60 كيلومتري ترابوزان قرار دارد در شرق تنگه زيگانا و در فاصله 500 متري جاده اصلي است . از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوسهاي مسافربري و يا وسيله نقليه شخصي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : مركز اسكي كه عموما" پوشيده از جنگل مي باشد در بين ارتفاعات 2500-1900 متري قرار داشته و پوشيده از چمن مي باشد . فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف بين 150-100 سانتي متر است .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي يك خانه اسكي وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در مركز اسكي يك تلكسي و يك Baby Lift وجود دارد . طول آن 661 متر و ظرفيت آن 843 نفر در ساعت مي باشد . عرض پيست حدود 200-100 متر و متوسط شيب آن 20% مي باشد .
 
اسپارتا - داوراز

 


 

مركز اسكي داوراز در منطقه درياي مديترانه در محدوده استان اسپارتا و در فاصله 26 كيلومتري مركز استان قرار دارد .  
راه ارتباطي : از مركز شهر اتوبوسهاي شهرداري به مركز اسكي رفت و آمد مي نمايند . فاصله آن تا نزديكترين فرودگاه ( فرودگاه سليمان دميرل ) 58 كيلومتر است .  
موقعيت جغرافيايي : كوه داوراز در ناحيه گوللر (درياچه ها) منطقه درياي مديترانه و در بين درياچه هاي آغيردير و كووارا قرار داشته و يكي از كوههاي موجود در دشت اسپارتا مي باشد كه ارتفاع آن 2637 متر است . در اين مركز داراي آب و هواي زمستاني است فصل اسكي در بين ماههاي دسامبر و آوريل مي باشد . ارتفاع برف بين 200-50 سانتي متر است . در اين كوه كه عريان مي باشد پيستهايي براي انجام انواع ورزشهاي زمستاني وجود دارد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : علاوه بر خانه اسكي كه داراي 50 تخت و رستوراني به ظرفيت 150 نفر مي باشد در مركز استان و شهرستان آغيردير نيز هتل هايي با ظرفيت 600 تخت وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : يك تلكسي به طول 1155 متر و ظرفيت 1000 نفر در ساعت فعاليت مي كند . ايستگاه پاييني در ارتفاع 1674 متري و ايستگاه بالايي در ارتفاع 1961 متري قرار دارد . در مركز اسكي داوراز كه طول پيست آن 4 كيلومتر است ورزشهايي از قبيل اسكي تور ، اسنو بورد و تله مارك نيز انجام مي گيرد. 
 
ازمير - اودميش بوزداغ

 


 

مركز اسكي بوزداغ در استان ازمير شهرستان اودميش در محدوده روستاي بوزداغي و بر روي كوههاي بوزداغي قرار دارد .
 
راه ارتباطي : فاصله اين مركز تا ازمير 110 كيلومتر بوده و از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوس و يا وسيله نقليه شخصي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : در بين ماههاي دسامبر تا مارچ مي توان از اين مركز استفاده نمود . ارتفاع برف در شرايط عادي زمستان بين 120-80 سانتي متر است . آب و هواي آن مديترانه اي است . پيستهاي اسكي در بين ارتفاعات 2157-1700 متري است . به ويژه در دامنه هاي شمالي كوه شرايط مناسبي براي اسكي آلپين وجود دارد .  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
از سوي اداره ويژه استان 3 تاسيس مكانيكي در مركز ورزشهاي زمستاني ازمير - اودميش بوزداغي ساخته شده است . ليكن ساخت واحدهاي خدمات روزانه و اقامتگاهي هنوز خاتمه نيافته است .  
كاستامونو - ايلگاز

 


 

در منطقه درياي سياه در محدوده استانهاي كاستامونو و چانكيري در داخل پارك ملي ايلگاز و بر روي رشته كوههاي ايلگاز با ارتفاع 2850 متر قرار دارد . علاوه بر توريزم زمستاني ، با زيباييهاي طبيعي خود در تمام فصول سال براي گردشگري مناسب است .
 
راه ارتباطي : فاصله آن تا كاستامونو 40 تا چانكيري 73 تا آنكارا 203 و تا استانبول 475 كيلومتر است . به اين مركز كي توان از جاده شمالي كه در 25 كيلومتري منطقه مسكوني ايلگاز كه در تقاطع جاده هاي استانبول - كاستامونو و آنكارا - كاستامونو قرار دارد رفت و آمد نمود . نزديكترين فرودگاه به اين مركز فرودگاه آنكارا در فاصله 203 كيلومتري است . از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوس و يا وسيله نقليه شخصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : در اين منطقه كه داراي آب و هواي زمستاني است جهت وزش باد شمال - شمال غربي است . فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف بين 200-50 سانتي متر است . پيستهاي اسكي در ارتفاع 2000-1800 متري قرار دارد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي 5 مهمان پذير دولتي و 2 هتل وجود دارد . در 3 كيلومتري اين مركز يك هتل ديگر وجود دارد . در اين مركز ، خدمات بهداشتي ، آموزش اسكي و مركز فروش وسايل اسكي ارائه مي گردد. همچنين در سال 2001 در منطقه بستان يك هتل 5 ستاره با ظرفيت 320 تخت و يك مركز با 88 واحد آپارتماني مورد بهره برداري قرار گرفته است .                      
پيستها و تاسيسات مكانيكي : در مركز اسكي يك تلكسي با صندليهاي دو نفره و يك دستگاه تله فريك وجود دارد . طول تلكسي 700 متر و ظرفيت آن 700 نفر در ساعت است . ظرفيت تله فريك كه 950 متر طول دارد 1000 نفر در ساعت است . در 3 كيلومتري اين مركز نيز يك Baby Lift متعلق به هتل بخش خصوصي به طول 300 متر ساخته شده است .  
 
قارس - ساري كاميش

 


 

در منطقه آناتولي شرقي و در جنوب شرقي مركز شهرستان ساري كاميش قارس قرار دارد . اين مركز در فاصله 55 كيلومتري قارس در محدوده شهرستان ساري كاميش بر روي كوه چامورلو با ارتفاع 2634 متر قرار دارد . مركز اسكي ساري كاميش كه در بين كاجها واقع شده از نظر كيفيت برف بسيار مورد توجه مي باشد .  
5 پيست به طور كلي 12 كيلومتر و در ارتفاع 2500 متري از سطح دريا زيبايي طبيعي خاصي به جيبيل تپه بخشيده است . پوشيده شدن جيبيل تپه با برف كريستابلي جاذبه ديگري براي اسكي بازان است .  
راه ارتباطي : فاصله مركز اسكي ساري كاميش تا فرودگاه قارس 50 كيلومتر و تا مركز شهر 60 كيلومتر است . از نزديكترين فرودگاه به مركز اسكي ( فرودگاه قارس 40 دقيقه و فرودگاه ارضروم 90 دقيقه ) مي توان با اتوبوس رفت و آمد نمود . از مركز شهر نيز مي توان با وسايل نقليه شخصي به مركز اسكي تردد نمود .


ارسال توسط تور ترکیه

صفحه قبل 1 صفحه بعد